CELCO | header | Proiecte eficiente energetic Informare GDPR Clubul Zidarilor Cupa CELCO English Brochure Brosura bulgara Brosura ucrainiana
Informare GDPR Clubul Zidarilor Cupa CELCO English Brochure Brosura bulgara Brosura ucrainiana
 
CELCO | Big Banner

Diversificarea este cuvantul cheie care guverneaza afacerea companiei CELCO

20 mai 2013

 

Anul 2013 este un an notabil pentru cel mai important producator de material de constructii din Dobrogea. CELCO implineste 40 de ani de activitate pe o piata principal mai mult turistica decat industrial sau portuara, ce ar putea crea cerere si venituri mai consistente locuitorilor zonei. Producatorul detine una dintre cele noua fabricI existente in Romania care are o capacitate de productie anuala de trei milioane de metri cubi. Intr-o discutie deschisa cu Niculae Dusu, presedintele companiei, aflam care este situatia pietei locale si care sunt planurile pentru a ramane competitive pe o piata deplin concurentiala.


Cum se prezinta situatia constructiilor in zona in care aveti productia? Care sunt cele mai importante tipuri de lucrari pentru care livrati materiale

    Desi in Dobrogea exista o nevoie acuta de dezvoltare in ceea ce priveste piata constructiilor, atat in infrastructura, cat si in segmentul rezidential, dificultatile in obtinerea finantarilor conduc spre stagnarea sau neinceperea proiectelor ce au ca rezultat imediat o reducere a consumului de BCA.

 Astfel, la acest moment distribuim BCA intr-o proportie ridicata beneficiarilor finali, persoane fizice care construiesc in regie proprie. In plus, investitorii in mari proiecte rezidentiale situate in statiunea Mamaia au ales ca material de zidarie sistemul nostru, acestia mizand pe beneficiile oferite de solutia constructiva aleasa, intrucat acest sistem inovativ si economic si-a dovedit performantele pe santierele din Europa, permitand ca suprastructura cladirii sa fie ridicata mai repede, iar cladirea sa poata fi exploatata eficient si rapid, in numai cateva luni.

In statiunea Mamaia exista 12 cladiri noi reprezentand hoteluri si proiecte rezidentiale finalizate recent sau in faza de constructie pentru care investitorii au ales ca material de zidarie sistemul mentionat.

 

De unde vedeti potentialul dezvoltarii zonei? Industria hoteliera, productie, depozite si logistic?

Fondul de locuinte din zona Dobrogei este unul vechi si de proasta calitate, fapt ce nu vine in sprijinul obiectivului ambitios al Uniunii Europene stabilit pentru 2021. Pentru a avea speranta ca acest obiectiv va fi respectat, este imperativ ca toate constructiile noi   sa fie supuse unui amplu proces de evaluare a costurilor de operare si a amprentei CO2 inca din faza de proiect, pentru ca rezultatul sa fie intr-adevar o cladire zero energie. Constructia cu BCA  a demonstrat ca reprezinta un standard pentru cladiri realizate in timpi record, moderne, rezistente si eficiente energetic perfect adaptate conditiilor de piata din Romania.


La ce volum evaluati la acest moment piata de profil?

La nivel european, piata de BCA se ridica la aproximativ 16 milioane mc pe an, Romania avand una dintre cele mai dinamice si concurentiale piete. Aici, cele 9 fabrici amplasate pe intreg teritoriul tarii au capacitati de productie de  aproximativ 3 milioane mc si au facut ca tara noastra sa fie pe locul al 3-lea in Europa dupa productia realizata.

În anii următori instituțiile guvernamentale de profil trebuie sa sprijine competitivitatea durabilă a întregului sector, care s-a confruntat cu multe provocări, cum ar fi criza economică sau necesitatea adaptarii clădirilor la schimbările climatice și cerințele de mediu.


Care sunt asteptarile dvs. in acest an din perspectiva cererii de materiale? Va fi similara anului trecut sau mai buna?

Asemantor anului precedent si in anul 2013 lucrarile de constructii au demarat in ritm incetinit cauzat de incertitudine si de lipsa fondurilor necesare initierii de noi proiecte, fapt ce ar putea determina in continuare o stagnare a pietei de zidarie.

Desi se anunta un an cu multe provocari vom continua sa dezvoltam colaborarile cu distribuitorii CELCO si sa le transformam in parteneriate stabile pe termen lung, in care sa sustinem politici de vanzare  adaptate conditiilor concurentiale foarte agresive. In paralel ne-am planificat ample campanii de comunicare a avantajelor rezultate din utilizarea BCA-ului CELCO, cum ar fi performanța construcției, rezistența la foc, reutilizarea și reciclarea, utilizarea rationala a resurselor și energiei ce vin in sprijinul satisfacerii scopului ambitios al Uniunii Europene prin care toate cladirile publice noi vor trebui sa respecte standardul de cladiri cu consum de energie aproape zero pana la 31 decembrie 2018, aceleasi obligatii fiind aplicabile cladirilor noi private incepand cu data de 1 ianuarie 2021.

 

 

Unde sunt localizate cele mai importante zone geografice in care livrati produsele?


Cererea pentru produsele CELCO: BCA, adezivi, mortare uscate si var insacuit este reprezentata de agenti economici revanzatori cu magazine amplasate pe intreg teritoriul tarii si in exterior(depozite de materiale de constructii si lanturi de magazine specializate), antreprenori, firme de constructii si persoane fizice care construiesc in regie proprie. Investiile firmei in toate sectoarele ei de activitate au facut ca produsele CELCO sa inglobeze beneficiile pe care orice consumator le cauta, iar datorita progresului din domeniul transportului si a accesului facil la informatie a fost posibila extinderea pietei de distributie a produselor CELCO in conditii de rentabilitate la nivel national.

Totusi din cauza distantelor relativ mari fata de anumite zone geografice, produsele CELCO nu pot fi livrate in toate regiunile la aceleasi niveluri, existand zone precum Estul, Sud-Estul si regiunile limitrofe in care volumele vanzarilor au o pondere mai ridicata.


Care sunt cele mai importante produse pentru CELCO din punctul de vedere al ponderii vanzarilor in 2012? Si cum se prezinta inceputul de an?

In anul 2012 s-au implementat strategii pe termen lung prin care ne-am propus cresteri ale volumelor vandute de BCA, var, adezivi si mortare vandute atat pe piata autohtona, cat si pe pietele externe limitrofe. Fiind cel mai important producator de materiale pentru constructii din sud-estul Romaniei, cu traditie de patru decenii in productia de BCA, in anul 2012 cea mai more pondere in vanzari a avut-o produsul BCA. Datorita caracteristicilor termotehnice imbunatatite, izolarii fonice superioare, rezistentei ridicate la compresiune si proprietatilor sale ignifuge, a crescut ponderea vanzarilor de blocuri cu grosimea de minimum 350 mm folosite pentru peretii exteriori si a celor cu grosimi de 200 mm pentru peretii interiori. Desi inceputul de an a fost unul foarte dificil din cauza sezonalitatii sectorului de constructii in care activam si a reducerii activitatii investitionale in proiectele rezidentiale, am reusit ca printr-un program de promovare a solutiilor constructive eficiente din BCA sa recuperam din vanzarile mai reduse din primul trimestru si sa ne crestem cota de piata la 21%. Calitatea adezivilor si a mortarelor produse si acitivitatile de promovare intense au facut ca in anul 2012 volumul vanzarilor de adezivi si mortare sa creasca cu 10% fata de anul precedent, ceea ce ne impulsioneaza sa credem ca si in anul 2013 vom mentine un ritm de crestere asemanator.

   

Pretul cel mai mic este inca cel mai important criteriu pentru client?

In urma unui mix de investitii CELCO reuneste sub un singur nume capacitatile de productie a 5 sectoare industriale: productia de BCA, fabricarea adezivilor si mortarelor uscate, fabricarea varului, echiparea si exploatarea carierelor de nisip si calcar. Aceasta diversificare ne permite sa detinem controlul absolut asupra materiilor prime ce intra in productie, garantand astfel calitatea produselor finite.  

Pentru publicul nostru tinta luarea deciziei de achizitie a materialelor de zidarie se face in functie de calitatea si plusvaloarea produsului si mai putin in functie de pretul cel mai mic, deoarece un pret foarte mic nu garanteaza un pachet de atribute care sa satisfaca toate nevoile sale actuale si viitoare.

 

Aveti in plan lansarea a noi produse?

De-a lungul timpului, am investit continuu in calitatea produselo, urmarind sa ne pliem pe nevoile din ce in ce mai diversificate ale clientilor si de imbunatatire a eficientei energetice a cladirilor. Anul acesta pregatim lansarea a patru noi produse de top din gamele BCA si mortare, adaptate sa raspunda unor nevoi specific de constructive, in functie de domeniul de aplicare. Detalii despre aceste produse vor fi communicate in momentul lansarii lor pe piata.

 

Va ganditi sa investiti pe termen lung intr-un alt centru de productie sau sa achizitionati un alt producator de materiale pentru a largi  gama de produse?

Avem in plan o serie de investitii prin care ne propunem sa ne mentinem pozitia pe     piata, imbunatatind in permanenta calitatea ceruta de normele europene, dar in primul rand de catre clienti.

In ultimul trimestru al acestui an, la Fabrica de Var, vom pune in functiune un nou cuptor de producera a varului, prin care se va creste capacitatea de productie a fabricii cu peste 60%. Investitia a fost programata ca urmare a dorintei noastre de a raspunde prompt marilor consumatori industriali (fabrici de BCA, siderurgii, otelarii, metalurgii, producatori de adezivi si mortare).

Noul cuptor va fi destinat producerii varului macinat pentru BCA. Odata cu punerea lui in functiune fabrica de var CELCO va putea sa produca alaturi de var bulgari, var macinat, var hidratat si var dolomitic necesar industriei siderurgice, materie prima importata pana de curand din alte tari europene.


Sursa: Revista Constructiv, aprilie 2013


mai multe noutati si evenimente

Kit-ul Zidarului

Setari cookie